LV EN

lielais lupatiņu iepriekšpārdošanas komplekts

  • Uzdevumu satura autore: Maira Dobele
  • Ilustrators: Reinis Pētersons

izmērs: 200x230 mm

gads: 2019

kampaņa beigusies

Mācies, spēlējoties kopā ar Lupatiņiem!

Iepriekšpārdošanā iegādājoties sērijas “Kā Lupatiņi mācījās” grāmatas “Lupatiņu pilsēta” un “Lupatiņi pie galda” kopā ar runājošo pildspalvu, tu dāvanā saņemsi grāmatu “Lupatiņu māja”, kas atsevišķi pārdošanā vēl nav pieejama. Viena runājošā pildspalva der visām sērijas grāmatām. Iepriekšpārdošanas akcija ir spēkā no 15. novembra līdz 5. decembrim. Grāmatas ar runājošo pildspalvu varēsi saņemt sākot no 5. decembra. 

Jaunās sērijas “Kā Lupatiņi mācījās” grāmatas izskatās pēc parastām bilžu grāmatām, bet kļūst ļoti neparastas, kad tiek ieslēgta runājošā pildspalva, kas tiešām prot runāt – gan Kaķa, gan Lupatiņu balsīs. Pietuvinot pildspalvu attēliem, tā stāsta stāstus, dzied dziesmas, skaita dzejoļus un uzdod lasītājam vairākus simtus jautājumu un uzdevumu.

Sērijas grāmatas, kurās Lupatiņi spēlējoties iepazīst pasauli, bērnam palīdzēs apgūt lasītprasmi, sociālās prasmes, veicinās iztēli, dos izpratni par matemātiku un dabas zinībām. 

Grāmatas veidotāju pieredze rāda, ka Lupatiņu piedzīvojumi runājošās pildspalvas sabiedrībā šķiet vienlīdz aizraujoši gan 2–3, gan 4–7 gadus veciem bērniem. Pildspalva uzdod jautājumus divos dažādos grūtības līmeņos, kurus iespējams pārslēgt, ar to pieskaroties lielākajam vai mazākajam burkānam grāmatas sākumā.

Komplektā ietilpst viena runājošā pildspalva, divas grāmatas: “Lupatiņi pie galda” un “Lupatiņu pilsēta”, un trešā grāmata – “Lupatiņu māja” dāvanā! 

Grāmatā “Lupatiņi pie galda” ir gan pildspalvā dzirdamais, gan arī redzamais teksts, kura pamatā ir Ineses Zanderes stāsts „Kā Lupatiņi apsēdās pie galda”. Runājošā pildspalva palīdzēs sameklēt atbildes uz dažādiem jautājumiem, kas rodas pie Lupatiņu brokastgalda: ja Kaķis valkātu čības, cik čību viņam vajadzētu? Kur dzīvo jūraszirdziņš? Kā šūpojas Spilventiņa krēsliņš? Cik mašīnai riteņu un ko var darīt ar bungām? Kāpēc putni lido un kā sauc zirga bērniņu? Kā Kaķis mazgā savu deguntiņu?

Aktīvie punkti atrodas arī uz redzamā teksta, lai ar bērnu varētu sākt sarunu par drukātu tekstu un grāmatu lasīšanu. Bērns tiek iedrošināts palūgt, lai kāds viņam palasa priekšā. Kaķis pastāsta viņam par tekstu, kurā ir daudz burtu, un kā no tiem veidojas vārdi.

 

Grāmatā “Lupatiņu pilsēta” Lupatiņi izdomājuši rotaļu pilsētu un aicina to izstaigāt kopā.

Pilsētā rodas daudz jaunu jautājumu: vai Lupatiņi zina, ko darīt ar bibliotēkas grāmatu, kad tā izlasīta? Kā nosūtīt draugam vēstuli? Kas ar paciņām un vēstulēm notiek pastā? Vai muzejos apskatāmas tikai gleznas? Vai Lupatiņu Veselības centrā cilvēka garumu mēra no augšas uz leju vai no apakšas uz augšu? Kāpēc Kaķis neies peldbaseinā ne šodien, ne rīt? 

Grāmata veido bērna izpratni par sevi, apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm. Lupatiņu un Kaķa rotaļu ainas palīdz veidot saskarsmes, sadarbības, pašapkalpošanās, pašizpausmes prasmes un sadzīves iemaņas. Zeķītes vārdadiena, Lupatiņu gatavošanās skolai, nokļūšana peldbaseinā vai dzīvnieku patversmē dod iespēju pazīt, analizēt un pamatot arī sarežģītākas emocijas – ne tikai prieku vai skumjas.

Grāmatā “Lupatiņu māja” lasītājs kopā ar runājošo pildpalvu meklē atbildes uz jautājumiem par to, kā Lupatiņi dzīvo savā mājiņā: kas notika ar mājā ienesto sniegu un ūdenī iekritušo Cimdiņu? Ko Spilventiņš sataustīja pagraba tumsā? Vai drīkst spēlēties ar gludekli? Kuram dzīvniekam līdzinās putekļsūcējs? Kā izskatās un izklausās tava vārda burtiņš? Kādā krāsā ir Lakatiņa šķīvītis? 

Grāmatas uzdevumu saturs attīsta bērna izpratni par notikumu secību, priekšmetu lielumu un krāsām, paplašina vārdu krājumu, trenē runātprasmi un saziņu, palīdz koncentrēt uzmanību, māca klausīties un atdarināt skaņas. Grāmatā ir arī tādi jautājumi, kur mazajam lasītājam jāizmanto iztēle vai jāpastāsta par savu ģimeni, savu ķermeni un ikdienas ieradumiem. 

Projekta sadarbības partneri - liels un mazs, Atom Art, Latvijas Universitāte, Tartu Universitāte un vadošais partneris - Igaunijas uzņēmumus Digital Learning Systems. 

Projektu finansē Interreg Igaunijas - Latvijas pārrobežu sadarbības programma.